Кафедра автоматики та електроустаткування (АтаЕУ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра автоматики та електроустаткування (АтаЕУ) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 68
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Автоматизація керування одноланковими самохідними прив'язними підводними системами(2014) Блінцов, О. В.; Надточій, В. А.У посібнику наведено загальні відомості про склад та області застосування одноланкових самохідних прив'язних підводних систем, розглянуто особливості їх математичного опису як об'єктів керування. Розглянуті питання автоматизації керування просторовим рухом підводного апарату як виконавчого елемента одноланкової самохідної прив'язної підводної системи. Посібник призначений для студентів спеціальності 8.05070202 "Електричні системи і комплекси транспортних засобів" спеціалізацій 8.05070202.02 "Електрообладнання і автоматика підводно-технічних систем і комплексів" і 7.092201.03 "Експлуатація суднових автоматизованих систем".Документ Сontrol of rovs in the mode of combined application(2014) Nadtochii, Viktor A.The task of the automatic control of the marine mobile system of the «carrier vessel – ROV» type in the combined application mode of the ROV group is formulated. Its urgency is caused by the need to inspect the large harbour areas in the shortest time possible and document underwater enities with high reliability. The group mode of the ROVs application can become a basis of the development of the new technology for carrying out marine search-andrescue operations. It is determined that the marine mobile system of the «carrier vessel – ROV» type in the mode of combined application is new entity of the automatic operation and requires developing special control structures and algorithms. The generalised structure of the system of the automatic operation of the group of marine mobile vehicles of «carrier vessel – ROV» the type is suggested and four basic stages of its work are formulated.Документ Синтез регулятора диференту підводного апаратa при роботі зовнішнього начіпного обладнання(2014) Надточій, В. А.Синтезирована система автоматической стабилизации дифферента телеуправляемого подводного аппарата на основе инверсной модели его динамики и регулятора скорости вращения гребного винта вертикального движителя. Система обеспечивает безаварийное отсоединение резака подводного аппарата от троса после завершения подводной операции дистанционного перерезывания подводного троса.Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Комплектні електроприводи"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів п'ятого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст" за спеціальністю 7.05070204 "Електромеханічні системи автоматизації та електропривод".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Електроустаткування суден"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів четвертого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр" за напрямом підготовки 6.051201 "Суднобудування та океанотехніка".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Інтелектуальне керування в електромеханічних системах"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів п'ятого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст" за спеціальністю 7.05070204 "Електромеханічні системи автоматизації та електропривод".Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при проведенні морських операцій на великих акваторіях(2018) Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами при виконанні ними пошуку та знешкодження небезпечних підводних об'єктів на великих за площею акваторіях. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при роботі з точковими підводними об'єктами(2018) Буруніна, Ж. Ю.; Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Burunina, Zh.Yu.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами, оснащеними начіпними інструментами - маніпуляторами, різаками тросів тощо. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Підводна археологія північного Причорномор'я. Стан та перспективи розвитку(2019) Ієвлев, М. М.; Чубенко, О. В.; Блінцов, В. С.; Надточий, А. В.Монографія присвячена проблемам виявлення пам'яток археології, які знаходяться під водами Чорного моря, його лиманів, річок та водосховищ. Викладено історію розвитку Чорного моря у пізньому голоцені, динаміку розвитку прибрежної смуги північного Причорномор'я протягом 4-х тисяч років. Розглянуто перспективи розвитку підводних археологічних досліджень на основі застосування засобів підводної робототехніки. Для науковців, аспірантів та студентів вищих навчальних закладів, які працюють у галузі підводної археології та проектного менеджменту.Документ Розробка системи керування електропривода насоса суднової системи змащення(2020) Шевченко, Володимир Сергійович; Shevchenko, Volodymyr S.; Білюк І. С.Об’єм пояснювальної записки становить 91 аркуш, вона містить 4 розділи, 27 рисунків, 5 таблиць, 21 найменування в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 11 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода насоса суднової системи змащення. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода насоса суднової системи змащення. Метою роботи є розробка системи керування електропривода насоса суднової системи змащення. В роботі розроблено систему керування електропривода насоса А1 3В 4/160-5,8/160Б перекачування мастила суднової системи змащення. Застосовано систему скалярного керування, наведено її функціональну і структурну схеми. В автоматизованому електроприводі насоса суднової системи змащення використано асинхронний двигун RA200LB2 потужністю 37 кВт з частотою обертів 2950 об/хв та перетворювач частоти С200-4T-0370 потужністю 37 кВт. В роботі виконано синтез структури і розрахунок налаштувань регуляторів системи скалярного керування електропривода насоса А1 3В 4/160-5,8/160Б перекачування мастила суднової системи змащення, побудовано перехідній характеристики за швидкістю. Отримано основні показники якості керування: перерегулювання – 15,1 %, час перехідного процесу 0,9 с. Також, в кваліфікаційній роботі магістра приділена увага аналізу основних правил міжнародної конвенції MARPOL-73/78.Документ Розробка оптимальної за втратами електроенергії системи керування синхронними двигунами з постійними магнітами(2020) Будігай, Олександр; Budigai, Oleksandr; к.т.н., доцент, Костюченко В. І.Об’єм пояснювальної записки становить 124 аркуші, вона містить 4 розділи, 71 рисунок, 4 таблиці, 67 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 10 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є електромеханічні, електромагнітні та енергетичні процеси в системах електропривода на основі синхронних двигунів з постійними магнітами. Предметом досліджень є системи керування синхронними двигунами з постійними магнітами. Метою роботи є розробка оптимальної за втратами електроенергії системи керування синхронними двигунами з постійними магнітами. В роботі представлено нові рішення в області систем керування синхронними двигунами з постійними магнітами, які дозволять поліпшити енергетичні показники системи електроприводу. В роботі розроблено алгоритми, що реалізують оптимальні за втратами в двигуні закони керування. Удосконалено систему векторного керування синхронними двигунами з постійними магнітами, шляхом регулювання складових не повного струму статора, а їх частин, які беруть участь у створенні електромагнітного моменту, що дозволило підвищити енергетичні показники системи електроприводу. Визначено максимальні рівні керованих координат при урахуванні існуючих обмежень на напругу та струм в системі електропривода. Результати моделювання показали, що застосування запропонованої системи дозволяє підвищити ефективність приблизно на (0,5-3)%. Також розглянуто положення міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами(2020) Чебан, Михайло Михайлович; Cheban, Mykhailo M.; Костюченко В. І.Об’єм пояснювальної записки становить 108 аркушів, вона містить 4 розділи, 28 рисунків, 3 таблиці, 51 найменування в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 11 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є процеси керування електромеханічним перетворенням енергії в системі векторно-керованого асинхронного електроприводу. Предметом досліджень є алгоритми непрямого векторного керування АД для систем з підвищеними властивостями робастності і адаптації до варіацій активного опору ротора. Метою роботи є розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами. Робота присвячена питанням розробки та дослідження нових алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами, які мають підвищені властивості робастності та адаптації по відношенню до параметричних збурень. Отримав подальший розвиток метод синтезу алгоритмів непрямого векторного керування моментом і потоком асинхронних двигунів. Синтезовано та досліджено основні існуючі алгоритми непрямого векторного керування, а також новий алгоритм робастного векторного керування з підвищеними властивостями робастності до варіацій активного опору роторного кола, який забезпечує глобальне асимптотичне відпрацювання заданих траєкторій моменту і модуля вектора потокозчеплення ротора та має властивості глобальної асимптотичної експоненційної стійкості. Теоретично обґрунтовано правомірність застосування нелінійного принципу розділення для побудови адаптивних систем на основі синтезованих алгоритму робастного непрямого векторного керування та адаптивного спостерігача вектора потокозчеплення ротора. Також розглянуто положення Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Розробка системи керування електропривода суднового компресора пускового повітря(2020) Юрашев, Андрій Павлович; Yurashev, Andrii P.; Білюк І. С.Об’єм пояснювальної записки становить 92 аркуші, вона містить 4 розділи, 28 рисунків, 9 таблиць, 20 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 12 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода суднового компресора пускового повітря. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода суднового компресора пускового повітря. Метою роботи є розробка системи керування електропривода суднового компресора пускового повітря. В роботі розроблено систему керування електропривода суднового компресора КВД-М пускового повітря. Враховуючи рекомендації до систем керування електроприводів турбомеханізмів, до яких відноситься судновий компресор КВД-М пускового повітря обрано скалярну систему частотного керування, проаналізовано її функціональну та структурну схеми. В якості основного електрообладнання електропривода суднового компресора пускового повітря використано новий асинхронний двигун 5А112М4 потужністю 5,5 кВт з частотою обертів 1430 об/хв та перетворювач частоти AE-V81G-7R5T4B потужністю 7,5 кВт. В роботі розраховано налаштувань регуляторів розробленої системи, побудовано графіки перехідних процесів за швидкістю. Отримано наступні показники якості керування: перерегулювання – 0 %, час перехідного процесу 1,4 с. Проаналізовано питання по запобіганню забруднення з суден за конвенцією MARPOL-73/78.Документ Безщітковий асинхронізований синхронний валогенератор із суміщеною магнітною системою(2020) Фролов, Ю. І.; Бугрім, Л. І.В кваліфікаційній роботі розглянуті проблеми реалізації суднової валогенераторної установки на базі асинхронізованого синхронного генератора безщіткової конструкції. Проведений аналіз електромеханічних властивостей асинхронізованих синхронних машин. Показана можливість забезпечення стійкої роботи в усьому можливому діапазоні робочих режимів та підтримання частоти вихідної напруги на заданому рівні незалежно від частоти обертання ротора. Розглянуті особливості конструктивної реалізації валогенераторних установок в залежності від характеристик судна. Підтверджена висока ефективність використання валогенераторів на судах із тривалими ходовими режимами. Запропонована безщіткова конструкція асинхронізованого синхронного генератора із суміщеним магнітним системами збудника та генератора. Проведене комп'ютерне моделювання електромеханічних процесів, що протікають при роботі генератора на статичне активно-індуктивне навантаження.Документ Розробка діагностичних моделей гребної електричної установки змінного струму(2020) Онищенко, Максим; Onyshchenko, Maksym; Костюченко В. І.Об’єм пояснювальної записки становить 112 аркушів, вона містить 4 розділи, 43 рисунки, 3 таблиці, 49 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 10 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є виконавчий пристрій гребної електричної установки. Предметом досліджень є діагностичні моделі виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Метою роботи є розробка діагностичних моделей гребної електричної установки змінного струму. В кваліфікаційній роботі проаналізовано надійність елементів виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Розглянуто чинники, що впливають на надійність елементів гребної електричної установки при експлуатації, а також методи підтримки безвідмовності і підвищення ремонтопридатності. Проаналізовано методи діагностування елементів гребної електричної установки змінного струму. Побудовано структурні і функціональні схеми виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму з асинхронним двигуном і з синхронним двигуном. Розроблено діагностичні моделі виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Розроблено алгоритм перевірки ступеня працездатності виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Також розглянуто положення Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Дослідження можливості використання вентильного двигуна для електропривода подачі шпинделя фрезерного верстата(2020) Токаренко, Віталій; Tokarenko, Vitalii; Фролов О. М.Магістерська робота на тему "Дослідження можливості використання вентильного двигуна для електропривода подачи шпинделя фрезерного верстата" складається з пояснювальної записки, з 5 розділів, 85 стор., та має 19 посилань на джерела інформації. В роботі розглянуто питання модернізації фрезерного верстата шляхом заміни двигуна постійного струму в електроприводі подач шпинделя на вентильний синхронний двигун з використанням перетворювача частоти та системи програмного керування. Проведений аналіз структурних схем та розраховані графіки перехідних процесів.Документ Пристрій для моніторингу обмінних коливань активної потужності між дизель-генераторними агрегатами(2020) Міхнєв, Іван; Mikhniev, Ivan; Бугрім Л. І.В кваліфікаційній роботі розглянуто загальний опис відомостей про суднові електростанції та обмінні коливання потужності. Проведений аналіз систем автоматичного регулювання частоти обертання синхронного генератора. Здійснено моделювання паралельної роботи дизель-генераторних агрегатів з нерівномірністю подачі палива, враховуючи ланку запізнювання і ланку зони нечутливості. Після моделювання отриманні відповідні характеристики при різних режимах паралельної роботи дизель-генераторних агрегатів та підтвердження наявності обмінних коливань активної потужності. Запропонована та розроблена схема пристрою оцінки амплітуди і частоти обмінних коливань. Пристрій може бути використаний для моніторингу стану електростанції і вироблення відповідних керуючих впливів для стабілізації роботи системи в цілому. Розглянуті заходи щодо охорони навколишнього середовища.Документ Модернізація електропривода вантажного ліфта науково-дослідного судна(2020) Поливода, Віктор Миколайович; Polyvoda, Viktor; Фролов О. М.Магістерська кваліфікаційна робота "Модернізація електропривода вантажного ліфта науково-дослідного судна" складається з 6 розділів, містить 99 стор., 19 посилань на джерела інформації. Рукопис. В роботі розглянуто питання підвищення вантажопідйомності та ефективності роботи електроенергетичної системи керування роботою вантажного ліфту вантажопідйомністю 960 кг при заміні двошвидкісного електродвигуна на одношвидкісний і використання перетворювача частоти, що дозволяє використати мікропроцесорну систему керування на мікроконтролерах та сучасних силових транзисторів. Проведено вибір двигуна, розрахунок та побудова навантажувальних діаграм роботи ліфту та механічних характеристик двигуна.Документ Хвильова електростанція з гнучким енергопоглинаючим елементом(2020) Блінцов, В. С.; Блінцов, О. В.; Бабкін, Г. В.Викладено огляд технічних рішень щодо побудови хвильових електростанцій та напрямок удосконалення таких об'єктів морської енергетики на основі гнучких електропоглинаючих елементів. Наведено відомості про математичне забезпечення для комп'ютерного дослідження функціонування та експериментальні дослідження макета хвильової електростанції. Для наукових співробітників, спеціалістів, аспірантів та студентів, які навчаються за спеціальностями 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" та 151 "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології".Документ Модернізація системи керування електроприводом установки К6-ФМП-2-120(2020) Горбан, Іван; Horban, Ivan; Фролов О. М.Кваліфікаційна магістерська робота "Модернізація системи керування електроприводом установки К6-ФМП-2-120" складається з 5 розділів та має 74 стор., та 19 посилань на джерела інформації. Рукопис. В роботі розглянути питання розрахунку продуктивності установки, потужності електропривода, визначення типу електродвигуна, розрахунку та побудови механічних характеристик при керуванні електроприводом шляхом змінення напруги на статорі, дослідження перехідних процесів. Наведено графіки перехідних процесів при різних умовах.