Статті (ІЦЕ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ІЦЕ) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 56
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Оцінка ефективності державної підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів і компенсації лізингових платежів(2016) Рогов, В. Г.Визначено особливості механізму здешевлення кредитів і компенсації лізингових платежів агропромислового комплексу. Розроблено рекомендації щодо його вдосконалення. Розглянуто обсяги компенсацій. Досліджено їх динамікуДокумент Економічна природа розвитку підприємства(2017) Рогов, В. Г.У статті розглянуто актуальні для України питання розвитку підприємств. Проаналізовано погляди науковців на сутність категорій розвитку та розвитку підприємства. Уточнено зміст розвитку як загальнонаукової категорії, розкрито поняття "розвиток підприємства". Досліджено зміст категорій прогресу, еволюції, генезису, зростання та руху, доведено, що їх не можна ототожнювати з розвитком. Розкрито особливості розвитку суб’єктів підприємництва порівняно з іншими системами. Визначено два підходи до розуміння природи розвитку та розвитку підприємства: перший – широкий підхід, ураховує будь-які зміни, інший – тільки позитивні. Наведено приклади можливого застосування на практиці обох трактувань сутності розвитку підприємств. Запропоновано відносити до розвитку, окрім якісних змін, також кількісні, якщо вони доповнюють якісні, створюючи ефект синергії.Документ Стимулювання та стимули в економіці: визначення та класифікація(2017) Рогов, В. Г.Досліджено погляди науковців на сутність категорій стимулів та стимулювання в економіці. Сформульовано власне визначення понять "стимулювання", "стимулювання розвитку підприємств", "система економічного стимулювання розвитку підприємств". Встановлено, що як суб’єкт стимулювання може виступати не лише держава, але і недержавні інститути: банки, страхові компанії, інститути спільного інвестування тощо. Визначено три рівні стимулювання в економіці: мікро-, мезо- та макростимулювання. Запропоновано класифікацію стимулів.Документ Екологічний маркетинг в контексті управління морським портом(2018) Дибач, Інна Л.; Кошара, Катерина А.; Дибач, Инна Л.; Кошара, Екатерина А.; Dubach, Inna L.; Koshara, Ekaterina A.У статті обгрунтовано проблему екологічного маркетингу в управлінні морським портом в цілому та особливо морськими торговельними портами, які є потужним фактором забруднення навколишнього середовища; обумовлено екологічні експлуатаційні та аварійні ризики та їх причини, що пов’язані з діяльністю морських портів. Запропоновано аналізувати портову діяльність на основі головних фінансовогосподарських показників, рівень конкурентоспроможності порту; розкрито фактори підвищення конкурентоспроможності підприємства. Рекомендовано основні напрями екомаркетингової діяльності порту та заходи по забезпеченню реалізації їх для запобігання забруднення навколишнього середовища і приведення портів у відповідність з вимогами міжнародних конвенцій. Розкрито сутність та класифікація поняття «екологічний маркетинг», розроблено та запропоновано засоби збереження та охорони навколишнього середовища від забруднення, складові процесу управління екологічним маркетингом морського порту.Документ Змістовна характеристика робіт, виконуваних науково-педагогічним персоналом(2018) Назарова, Г. В.; Дибач, І. Л.; Назарова, Г. В.; Дибач, И. Л.; Nazarova, G. V.; Dibach, I. L.В статті розглянуто основні складові комплексу виконуваних робіт науково-педагогічними працівниками закладів вищої освіти: навчальну, методичну, виховну, наукову, організаційну. Розглянуто елементи організації планування та обліку роботи науково-педагогічних працівників. Визначено, що в рамках організації навчального процесу в закладі вищої освіти, перспективним є поєднання навчального та науково-дослідного процесу.Документ Макроекономічний аналіз трудового потенціалу вітчизняних закладів вищої освіти(2018) Дибач, І. Л.; Dybach, I.В статті розглянуто макроекономічні основи трудового потенціалу вищої освіти. Визначено, що демографічна ситуація в Україні має поступову тенденцію до погіршення. Досліджено науковий потенціал закладів вищої освіти та доведено, що ситуація у підготовці кадрів вищої кваліфікації є неоднозначною: значне скорочення аспірантів та повільне збільшення чисельності докторантів. Від’ємною є тенденція щодо кількості доцентів та професорів у закладах вищої освіти. З’ясовано, що в останнє десятиріччя відбувається скорочення фінансування вищої освіти, що негативним чином впливає на формування трудового потенціалу вищої освіти. За результатами аналізу сформульовано низку завдань щодо покращення трудового потенціалу закладів вищої освіти.Документ Функції морських портів України як складової морегосподарського комплексу(2018) Корнієнко О.; Кошара К.; Korniyenko O.; Koshara K.Розглянуто питання сутності порту в межах загальноекономічного розуміння. Зроблено аналіз морської цілісності та розглянуті проблеми, які призвели до цього. Проаналізовано унікальні характеристики основної роботи портового господарства. Зроблено огляд основних потужностей морегосподарського комплексу України та їх вплив на процес інтеграції. Сформульовано та порівняно принципи функціонування та розвитку вітчизняних та зарубіжних морських портів. Розроблено схеми роботи та функціонування порту. Запропоновано методи підвищення конкурентоспроможності українського портового господарства.Документ Формування та розвиток корпоративного управління(2019) Дибач, І. Л.; Dybach, I. L.Трансформації у веденні підприємницької діяльності обумовлюють метаморфози у корпоративному управлінні. З огляду на це, аксіоматичним є твердження, що ефективність корпоративного управління значною мірою залежить від чіткого розуміння його сутності менеджерами підприємства. Метою статті є систематизація питань, пов’язаних із становленням та розвитком корпоративного управляння загалом, та в Україні зокрема. Наукове дослідження ґрунтується на вивченні системи історико-емпіричних подій, економічних закономірностей, особливостей розвитку та теоретичних аспектів корпоративного управління. Уточнено онтогенез форм підприємницьких об’єднань у розрізі етапів формування корпоративного управління. Результати опрацювання наукових підходів в теорії корпоративного управління свідчать, що на початковому етапі розвитку корпоративне управління характеризувалося суто виробничими процесами, процесами організації виробництва, формуванням ресурсної бази підприємницьких об’єднань. Виявлено, що згодом в зарубіжній науці та практиці управління сформувались п’ять основних теорій (теорія агентських відносин, теорія стейкхолдерів, теорія управління, теорія трансакційних витрат, теорія залежностей від ресурсів), які внесли в сучасну концепцію управління корпорацією свою специфіку, методи аналізу механізму управління. У цих теоріях увагу зосереджено переважно на внутрішньому середовищі організації як об'єкті управління. Спільним ядром цих теорій є відносини між основними групами: акціонерами, Радою директорів, менеджерами, іншими зацікавленими особами. Визначено, що розвиток корпоративних відносин в Україні з моменту здобуття незалежності пройшов декілька етапів. Їх можна розподілити на чотири основних блоки, які включають: процеси реформування власності та масову приватизацію, формування законодавства в області корпоративних відносин, реалізація корпоративного управління.Документ Інструментарій корпоративного підприємництва у формуванні ринку освітніх послуг(2019) Дибач, Інна Л.; Дыбач, Инна Л.; Dybach, Inna L.У статті досліджено особливості перетворення ринку освітніх послуг завдяки застосуванню інструментарію корпоративного підприємництва закладами вищої освіти. Виокремлено підходи до створення підприємницьких університетів: науково-дослідний, технологічний та ресурсно-інноваційний. Розкрито риси та характеристики сучасного корпоративно-підприємницького університету. Запропоновано організаційна модель трансформації традиційного університету в корпоративно-підприємницький заклад вищої освіти.Документ Посилення конкурентоспроможності корпоративно-підприємницького закладу вищої освіти: стратегічний підхід(2019) Дибач, І. Л.; Dybach, I.В статті запропоновано та обґрунтовано структурно-логічну модель підвищення конкурентоспроможності корпоративно-підприємницького закладу вищої освіти, яка дозволяє враховувати і реагувати на зміни у макро- та мезосередовищі, оцінювати мікросередовище ЗВО, забезпечуючи високий рівень його адаптивності до динамічних умов ринку освітніх послуг та ринку праці. Проведено PEST-аналіз діяльності вітчизняних закладів вищої освіти. Опрацьовано одиничні індекси конкурентоспроможності ЗВО. Запропоновано набір стратегій та стратегічних ініціатив, спрямованих на становлення конкурентоспроможних корпоративно-підприємницьких ЗВО.Документ Strategic decision making in the incentives changes early warning and response system(2019) Rogov, Viacheslav; Рогов, В’ячеславThe probability evaluation mechanism of changes in economic incentives and associated risks is developed. It provides an opportunity to manage the corporate development strategy and its current implementation. Expert determination of the amount of loss or lost profit due to the economic incentives changes according to existing or alternative enterprise development strategy with a certain confidence level and decision making about the appropriateness of changing the corporate strategy is suggested. The proposals on formation of methodical approach to economic risks assessment are given. It allows to provide reliable quantitative risk assessment of the corporate development strategy implementation using mathematical apparatus of the generalized fuzzy numbers theory, even when expert groups are formed by specialists with different experience and professional level.Документ Когнітивні ознаки процесу управління якістю освітніх послуг закладам вищої освіти(2019) Дибач, І. Л.; Dybach, I.Трансформації в освітянській сфері висувають нові вимоги до якості освітніх послуг, що надаються вітчизняними закладами вищої освіти. Неоднозначність у тлумаченні природи управління якістю освітніх послуг обумовило мету роботи – розробка когнітивних ознак процесу управління якістю послуг у сфері вітчизняної вищої освіти, що дозволить опрацювати процеси менеджменту якості вищої освіти. При проведенні дослідження викор истано системний та ситуаційний підхід, а також когнітивні, концептуальні, евристичні методи, методи аналізу та синтезу. Об’єктом дослідження виступають процеси управління якістю освітніх послуг вітчизняних закладів вищої освіти, предметом дослідження є сутність, зміст та когнітивні особливості процесу управління якість освітніх послуг. В статті з’ясовано, що відповідно до міжнародних та національних стандартів формування та удосконалення якості освітніх послуг ЗВО відбувається за рахунок трьох основних підсистем: внутрішнього забезпечення якості, зовнішнього забезпечення якості та забезпечення незалежної діяльності Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти та незалежних установ оцінювання. Встановлено, що першочерговою задачею аналіз у якості вищої освіти є виявлення чинників, які впливають на рівень розвитку людського, соціального й інтелектуального капіталу, що формується за допомогою інститутів вищої освіти. В роботі систематизовано основні напрями, методологічні і методичні підходи до аналіз у складних об’єктів, які передбачають наявність різних типів інформаційно-статистичних та аналітичних баз даних і метаданих щодо основних індикаторів якості вищої освіти. Визначено три типи класифікацій у ґрунтовному аналізі якості освітніх послуг: основні сфери реалізації освітніх послуг з урахуванням середовища існування соціуму; основні стейкхолдери, які зацікавлені у реалізації певних цілей закладів вищої освіти; основні види діяльності організації, які забезпечують реалізацію її ключових цілей і функцій. Сформульовано об’єкти аналізу якості освітніх послуг закладів вищої освіти на ринку праці: задоволеність споживачів; якість інституційного середовища; результативність діяльності; якість постачальників.Документ Концептуалізація корпоративного управління закладів вищої освіти в контексті розбудови економіки знань(2019) Назарова, Галина Валентинівна; Дибач, Інна Леонідівна; Nazarova, Galina; Dybach, InnaМетою публікації є вивчення концептуальних підходів до розвитку корпоративного управління у закладах вищої освіти в умовах формування й розвитку економіки нового типу – економіки знань. Для досягнення поставленої мети використано методи системного аналізу, синтезу, аналогії та узагальнення. У статті систематизовано основні передумови поширення корпоративного управління в закладах вищої освіти. Проведено ґрунтовний аналіз відповідної економічної літератури та виділено кілька підходів до процесу корпоративного управління закладом вищої освіти. Узагальнено існуючі підходи до корпоративного управління закладом вищої освіти та встановлено, що зміст і специфіка підходів визначаються сутністю й особливостями взаємовідносин, мети корпоративного управління у закладах вищої освіти. Досліджено частковий (приватний), суспільний, нормативний, юридичний, фінансовий, управлінський, організаційний та економічний підходи до корпоративного управління закладами вищої освіти. Вивчено клієнтоорієнтований підхід у сфері вищої освіти. Визначено ключові елементи клієнтоорієнтованого підходу закладу вищої освіти: стратегія розвитку організації, врахування бажань та очікувань клієнта, індивідуальні комунікації з клієнтами, врахування індивідуальних особливостей персоналу, стратегія найму персоналу, бренд та імідж організації.Документ Інноваційні процеси на ринку освітніх послуг(2019) Назарова, Г. В.; Дибач, І. Л.; Назарова, Г. В.; Дыбач, И. Л.; Nazarova, G. V.; Dybach, I. L.У статті узагальнено основні чинники інноваційних процесів на ринку освітніх послуг в Україні, якими є: науково-технологічні, економічні, соціокультурні, демографічні, глобалізаційні та політичні. Проведено аналіз поведінки суб’єктів освітнього процесу в умовах інноваційних процесів на ринку освітніх послуг. За результатами аналізу запропонована схема покращення функціонування ринку освітніх послуг враховуючи інтереси роботодавців у підготовці майбутніх фахівці, кількісні і якісні потреби ринку праці. В основу запропонованої схеми закладено цикл Шухарта–Деминга, який складається з чотирьох головних складових «Плануй–Виконуй–Перевіряй–Коригуй».Документ Роль та зміст освітніх послуг в умовах соціалізації та інформатизації економіки(2019) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.У статті розглянуто передумови формування ринку освітніх послуг як відповіді на загрози та виклики, що має наша країна в контексті інтеграції вітчизняної економіки до світової економічної системи. Визначено, що, незважаючи на різноманітні підходи до трактування терміна «освітні послуги», дослідники окреслюють ряд характеристик, що їм притаманні. Зазначено, що особливий вплив на становлення вітчизняного ринку освіти мають соціалізація та інформатизація економіки. Розглянуто соціалізацію економіки як чинник підвищення рівня якості життя та ефективності управління трудовими відносинами. Опрацьовано напрямки імплементації соціалізації економіки. Встановлено, що інформатизація економіки є процесом формування умов задоволення інформаційних потреб, центром якого є людина. Вивчено процес становлення економіки знань та виділено етапи становлення інформаційного суспільства. В контексті соціалізації та інформатизації економки запропоновано розглядати освітні послуги відповідно до концепції потрійної спіралі, що дозволяє збалансувати відносини між державою, бізнесом і закладами вищої освіти.Документ Теоретико-методичні аспекти формування стандартів корпоративного управління(2019) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.В статті уточнено сутність корпоративного управління. Окреслено структурні елементи стандартів корпоративного управління. Проведено порівняльний аналіз кодексів корпоративного управління України та інших держав. Розглянуто сучасні тренди розвитку корпоративного управління. Виконано аналіз принципів корпоративного управління за кожним компонентом корпоративного розвитку компаній.Документ Науково-методичне забезпечення матеріального стимулювання праці науково-педагогічних працівників(2019) Дибач, Інна; Дыбач, Инна; Dybach, InnaУ статті розглянуто необхідність матеріального стимулювання праці науково-педагогічних працівників. Розроблено процедуру удосконалення системи мотивації праці професорсько-викладацького складу за допомогою розробки науково-методичного підходу до застосування норм праці в системі матеріального стимулювання. Запропоновано використання надбавки «за високі досягнення науково-педагогічного персоналу у праці». Опрацьовано науково-методичний підхід до розрахунку такої надбавки, що ґрунтується на визначені трудомісткості виконаних робіт науко-педагогічних працівників за певний проміжок часу, порівняної з граничним (мінімальним) місячним фондом робочого часу. Досліджено використання норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової та організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, з урахуванням найсуттєвіших факторів впливу на ефективність трудових процесів та інформаційних технологій.Документ Improvement of the method measuring the security of human development: case of Ukraine(2019) Nazarova, Galyna; Jaworska, Monika; Nazarov, Nikita; Dybach, Inna; Demianenko, AlinaДокумент Трансформації категоріально-понятійного апарату організаційної структуризації закладів вищої освіти(2019) Дибач, Інна Леонідівна; Dybach, Inna LeonidivnaВступ. Протистояння українських закладів вищої освіти сучасним викликам і загрозам, обумовленим імплементацією в сферу вищої освіти принципів і законів ринкової економіки, можливе за умов відповідної організаційної структуризації. Однак, наразі наукова література та практика не мають узагальненого підходу до трактування основних понять і категорій проблематики організаційної структуризації вищих закладів освіти в умовах розбудови та становлення ринку освіти. Мета роботи полягає у конкретизації статусу та змісту категоріально-понятійного апарату організаційної структуризації в контексті корпоратизації закладів вищої освіти. Результати роботи. В статті опрацьовано основні положення структуризації закладів вищої освіти на засадах корпоратизації. Розглянуто особливості застосування системного підходу до організаційної структуризації закладів вищої освіти. Охарактеризовано основні системні параметри закладу вищої освіти як соціальноекономічної системи. Досліджено етимологію терміну «організація» та з’ясовано сучасний зміст поняття «організаційна структуризація». Розглянуто заклад вищої освіти як соціально-економічну організацію. Вивчено характеристики організаційної структуризації вітчизняних установ вищої освіти. Досліджено чинники, що мають суттєвий вплив на процес організаційної структуризації закладів вищої освіти та виконано аналіз функцій такої структуризації. Визначено інструментарій організаційної структуризації закладів вищої освіти. Опрацьовано тенденції удосконалення організаційних структур вищих освітніх закладів. Вивчено риси трансформації економіки, що мають істотний влив на організаційну структуризацію освітніх установ. Висновки. Визначений категоріально-понятійний апарат організаційної структуризації закладів вищої освіти є основою для формування системи характеристик організаційних структур, яка кількісно та якісно дозволяє в процесі проектування отримати безпосередні та опосередковані параметри існуючої структурної побудови, а також структури, що відповідає процесу планування організаційних змін у стратегічному розвитку. Отримані результати сприятимуть уточненню розуміння менеджментом закладу вищої освіти передумов організаційної структуризації за умов корпоративного управління.Документ Регіональний аналіз показників розвитку закладів вищої освіти(2019) Дибач, І. Л.; Dybach, I.В статті розглянуто рейтингову систему оцінювання закладів вищої освіти. Проведено порівняльний аналіз ознак регіонального розвитку закладів вищої освіти. Вивчено передумови використання кластерного аналізу з метою вивчення рівня соціально-економічного розвитку закладів вищої освіти. Опрацьовано методи проведення кластерного аналізу з огляду на особливості функціонування освітніх установ. Виконано кластерний аналіз за основними факторами, що мають навантаження на розвиток закладів вищої освіти, за результатами якого виділено два кластери.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »