Кафедра філософії і культурології (ФіК). Припинила існування (вересень 2021 р.)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра філософії і культурології (ФіК). Припинила існування (вересень 2021 р.) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 89
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ancient philosophy(2018) Бойко Любов Михайлівна; Дрожанова Оксана МиколаївнаМетодичні вказівки мають головною метою активізувати самостійну роботу студентів з вивчення теми "Антична філософія", а також спрямовані на розвиток у студентів мовленнєвих навичок, необхідних для спілкування з філософсько-методологічних питань. Призначені для студентів-іноземців усіх спеціальностей і напрямків підготовки, а також для тих, хто бажає поглибити власні знання з англійської мови.Документ Oрганічна теорія суспільства г. Cпенсера як перша спроба створення міждисциплінарної теорії сталого розвитку(2015) Патлайчук, О. В.; Patlaichuk, O. V.Проведено дослідження положень органічної теорії суспільства, розроблених англійським філософом і соціологом Г. Спенсером, в контексті сучасної теорії сталого розвитку. Встановлено, що відносини між окремими частинами суспільства Г. Спенсер розглядав за аналогією з відносинами між частинами живого тіла. Одне з центральних місць у творчості філософа займає вивчення проблем рівноваги, гармонії і стабільності в суспільствіДокумент Temporality: the economic aspect(2018) Drozhanova, O.; Stupak, O.Methodological significance of the understanding of economic time as an ontological parameter of the economy has been analyzed. Stages of the development of temporal analysis in economic science have been highlighted.Документ Айн ренд vs. М. Чернишевський: дві російські концепції розумного егоїзму(2012) Патлайчук, О. В.; Patlaichuk, O. V.Досліджуються концепції розумного егоїзму, запропоновані російськими мислителями М. Г. Чернишевським та А. З. Розенбаум (Айн Ренд)Документ Архаїчна культура праслов'ян та східнослов'янських племен(2004) Андрєєва, Наталія БорисівнаНа підставі аналізу культурно-історичного процесу прадавніх часів дається оцінка першоджерел української культури. Призначено для студентів усіх спеціальностей, що вивчають дисципліну "Культурологія", а також "Історія України" та "Філософія" ("Релігієзнавство").Документ Взаємовідношення рівності і свободи, демократичної і ліберальної ідеї в концепції відродженого природного права(2008) Патлайчук, О. В.; Patalaychuk, O. V.Аналізуються шляхи реалізації зазначених принципів у суспільному житті , які намічені концепцією відродженого природного праваДокумент Використання загальних та емпіричних методів наукового пізнання у суднобудуванні(2016) Патлайчук, О. В.; Мартиченко, Я. О.; Шпорчук, Д. М.; Patlaichuk, O. V.; Martichenko, Y. A.; Shporchuk, D. M.Розглянуто існуючі методи наукового пізнання – універсальні (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, індукція, дедукція, аналогія, моделювання) та емпіричні наукові (емпіричне знання, спостереження, опис, вимірювання, експеримент) стосовно їх застосування в інженерній діяльності. Проаналізовано використання цих методів у теоретичному дослідженні та практичному вирішенні питань суднобудування. Встановлено, що правильний вибір методів дослідження і пізнання є головним в роботі науковця та сприяє спеціалізації науково-пізнавального процесу, створюючи умови розвитку суднобудівельної галузіДокумент Віртуальна реальність. Діюча загроза чи перспектива?(2020) Стаканов Д. К.; Патлайчук О. В.; Ступак О. П.; Stakanov D.; Patlaichuk O.; Stupak O.Проаналізовано поняття “віртуальної реальності” та його становлення і розвиток на шляху розвитку людства. Розглянуто філософські проблеми взаємодії віртуальної реальності із людиною. Визначено ряд проблем, що походять із віртуалізації суспільства та способів дослідження віртуальної реальності. Окреслено можливі перспективи і загрози пов’язані з розповсюдженням впливу віртуальної реальності.Документ Віртуальна соціальність молоді(2018) Григораш, А. Г.; Дрожанова, О. М.Розглянуто особливості соціальних взаємодій молоді у віртуальному світі. Показано, що віртуальна реальність через специфічність свого існування на основі комп’ютерних інтерфейсів і програмних середовищ посилює та загострює закономірності соціальних відносин та взаємодій, не змінюючи їх кардинально.Документ Віртуальна і доповнена реальність як допоміжний засіб організації навчального процесу(2018) Патлайчук, О. В.; Патлайчук, О. В.Розглянуто застосування віртуальної реальності як сучасного засобу організації навчального процесу. Показані переваги та недоліки стосовно її застосування в педагогічній діяльності. Проаналізовано приклади використання засобів віртуальної реальності у навчальному та виховному процесах. Встановлено, що широке впровадження сучасних допоміжних засобів організації навчання сприятиме підвищенню рівня якості вітчизняної освіти.Документ Гений пространственно-звуковой живописи: к 150-летию Василия Кандинского(2016) Таганов, О. Н.; Taganov, O. M.Живопись и музыка, являясь самыми абстрактными видами искусства обнаруживают в творчестве В. Кандинского множество точек соприкосновения и пересечения. Попытки трансляции одного вида искусства на средства выразительности другого вида искусства предпринимались задолго до ХХ века, но именно в творчестве художников и композиторов этого периода происходит наиболее эффективная интерпретация пространственного содержания живописной техники во временное содержание музыкальной выразительности, eviceversa. Взаимопроникновение терминологии в искусстве этого периода (пуантилизм, созвучие красок, художественная импровизация, туше и т.д.) – яркое тому подтверждение. Особенности творческого подхода к пониманию и изучению единства этих видов искусства в деятельности Василия Кандинского, его художественный принцип рассматриваются в этой статьеДокумент Герменевтика як епістемологія інтепретації у філософії Поля Рікера(2017) Дрожанова, О. М.; Ступак, О. П.Уявлення про зміст історичного розвитку і про методологію історичного пізнання суттєво змінюються в сучасній гуманітаристиці.Документ Гуманітарний контекст земельної реформи: ціна і цінність землі для хліборобської нації(2021) Патлайчук О. В.; Ступак О. П.; Макарчук О. М.; Patlaichuk Oksana; Stupak Olga; Makarchuk OksanaУ статті проаналізовано масштабність і актуальність наслідків нищення духовних основ української нації – нації хліборобської в результаті більшовицького і нинішнього «реформаційного» розселяню вання. Руйнація цілісного усталеного життєвого світу селянства разом із знищенням пам’яті про історичне минуле спричиняла викривлення психології і моралі, руйнування станового хребта суспільства. Сучасні техногенні умови діяльності всіляко дистанціюють від землі, і сучасна людина все частіше опиняється в ситуації стороннього спостерігача, а не повноправного й відповідального господаря. Показано, що земельну реформу слід розглядати не тільки і не стільки в економічному, але й перш за все в гуманітарному контексті. Без ґрунтовної гуманітарної експертизи методології соціально-економічних трансформацій неможливо оцінити гуманітарні наслідки реформування земельних відносин для неперервності культурного розвитку, регенерації українського життєвого світу. Земельна реформа, розвиток сільського госпо дарства й відродження селянства мають осмислюватись як цілісний процес відтворення всього комплексу людських зв’язків з урахуванням природних основ життєдіяльності селянина, оскільки земельні відносини включають економічні, правові, політичні, культурні, моральні та релігійні відносини, заломлені через особливий тип діяльності по відтворенню живого за безпосередньої участі людини. Сприйняття хліборобства як «бізнесу», без вкоріненої любові до землі, без трепетного ставлення до всього живого не лише призводить до зниження рівня продовольчої безпеки та раціонального природокористування, але й створює прямі загрози життю та здоров’ю людей і довкілля. Відновлення особистої зацікавленості хлібороба у розвитку села, сільських громад, реабілітація престижності хліборобської праці разом із застосуванням сучасних аграрних технологій дали б змогу реорганізувати систему землеволодіння і стабілізувати (політично та економічно) українське суспільство, поставити його на міцні підвалини національних хліборобських традицій, створити сприятливі умови для національно-культурного розвитку.Документ Державне казначейство в Миколаєві в 1879–1919 роках(2014) Сандюк, Г. О.; Sanduk, G. O.Розглянуті деякі моменти з історії створення та діяльності Державного казначейства у МиколаєвіДокумент Деякі аспекти навчання майбутнього інженера в умовах дуальної освіти(2017) Патлайчук, О. В.; Коршун, І. І.Розглядається «шлях молодого фахівця» після закінчення ВНЗ. Показані фактори, що заважають випускнику одразу після закінчення ВНЗ бути готовим працювати на сучасному підприємстві. Аналізується практика в системі дуальної освіти, іі переваги та недоліки. Доведено зростання мотивації до навчання в умовах дуальної освіти.Документ Деякі особливості соціальних ризиків(2009) Квачов, А. П.; Макарчук, О. М.; Kvachov, A. P.; Makarchuk, O. M.Розкрито поняття ризику як основного елементу сучасних соціальних теорійДокумент Деякі особливості теорії пізнання Бертрана Рассела(2010) Квачов, А. П.; Kvachov, A. P.; Макарчук, О. М.; Makarchuk, O. M.Розглянуто особливості поглядів Б. Рассела на походження, природу, особливості та проблемність процесу пізнанняДокумент Евлюційна модель наукової раціональності у філософській концепції Стівена Тулміна(2014) Кисляков, В. П.; Дрожанова, О. М.; Ступак, О. П.; Kisliakov, V. P.; Drozhanova, O. M.; Stupak, O. P.У статті здійснено аналіз основних положень методологічної концепції С. Тулміна як універсальної еволюційної теорії пізнання. Показано її значення для філософського осмислення розвитку наукового знанняДокумент Екзистенційна потреба в укоріненні в «світі без опори»(2017) Дрожанова, О. М.; Ступак, О. П.Висвітлено антропологічний вимір проблеми глобалізації з точки зору смислової вкоріненості людини в певну культурну традицію.Документ Емпіричне та теоретичне знання в сучасній науці(2020) Євстигнєєв Ю. В.; Патлайчук О. В.; Ступак О. П.; Yevstigneyev Y. V.; Patlaichuk O. V.; Stupak O. P.Проаналізовано особливості функціонування емпіричного та теоретичного знання в сучасній науці. Розглянуто специфіку сучасної методології науки її спрямованість на інструментальне знання та орієнтацію на синтез різноманітних форм знання яка виділяє в дослідницькому процесі: емпіричні данні, теоретичні схеми та моделі, засоби та методи їх отримання. Найважливішою сучасною тенденцією розвитку науки є її гуманізація. Наука виступає в сучасних умовах не тільки як елемент духовного виробництва, а й як феномен людської культури. В умовах модернізації суспільного життя сформувалися нові моменти функціонування і розвитку науки, які породжені розширенням спектра соціальних функцій науки і безпосередньо обумовлені загальною динамікою сучасних цивілізаційних процесів, найважливішою особливістю яких є глобалізація.